Задания на лексику, грамматику, чтение, аудирование.
На уровне Pre-Intermediate студент понимает общий смысл текстов и видео, знает основную грамматику, однако путается в построении фраз и сочетаемости слов. Чтобы проверить себя, предлагаем пройти наш тест, который состоит из четырех частей: грамматика, лексика, чтение и аудирование.
Часть 1: грамматика для Pre-Intermediate
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
want to
am wanting to
am want to
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
was nominated
nominated
was nominate
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
we’ll get
we’re getting
we be going to get
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
I saw
I was seeing
I seed
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
I’ve never seen
I’ve never saw
I never seen
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
don’t need to
shouldn’t
needn’t to
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
would
will
was
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
cleaning and vacuuming and sanitizing
to cleaning and vacuuming and sanitizing
to clean and vacuum and sanitize
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
most special
more special
specialest
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
too busy
enough busy
a lot busy
Источник: BuzzFeed
Часть 2: лексика для Pre-Intermediate
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
do
make
take
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
receipt
reception
recipe
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
dropped
decreased
fell
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
wasting
littering
rubbishing
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
broken into
broken down
broken up
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
pretend
imitate
fake
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
hurt
damage
pain
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
hand
side
part
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
seat
sitting
sit
Выберите верный вариант, чтобы заполнить пропуск на картинке.
considered
thought
planned
Источник: Loading Artist
Часть 3: чтение для Pre-Intermediate
Прочитайте текст и выберите верные варианты.
Источник: TIME for Kids
Слово/Словосочетание | Перевод |
---|
junk food | вредная еда |
addictive | вызывающий привыкание |
to target | быть нацеленным на |
irresistible | соблазнительный, от которого невозможно устоять |
varying | разнообразный, различный |
cereal | хлопья |
to bug sb | раздражать/донимать кого-либо |
a snack | перекус |
Food companies want … .
to attract children’s attention
to make their products healthy
to make their products less addictive
… took part in the experiment.
Middle school students
Elementary students
University students
Students learned about … .
advertising tactics
salt, sugar, and fat
drawing techniques
Clever ads … .
make people buy and eat more unhealthy food
promote a healthy lifestyle
show that junk food is bad for you
Companies use … .
images of sportsmen to show that junk food is OK
fancy packaging with funny jokes
photos of celebrities to advertise their products
Parents … .
don’t pay attention to junk-food ads
know that advertisements are powerful
are used to eating junk food
Students had to … .
change false messages
make messages more attractive
compare different messages
One ad said that … .
people want burgers when they order salad
people order burgers when they want salad
people never order salad
Kids … .
continued to eat healthily three months after the experiment
analyzed ads for three months
started to eat junk food three months after the experiment
According to the results of the study … .
children can replace junk food with something healthy
snacks can’t be healthy
kids can’t change their unhealthy eating habits
Часть 4: аудирование для Pre-Intermediate
Посмотрите сцену из фильма Julie & Julia («Джули и Джулия: Готовим счастье по рецепту») и ответьте на вопросы.
Слово/Словосочетание | Перевод |
---|
a recipe | рецепт (кулинарный) |
a publisher | издатель |
a small fortune | небольшое состояние |
life insurance | страхование жизни |
to swindle | обмануть, надуть |
an index | указатель |
(a) calamity | катастрофа |
a drumstick | куриная ножка | mock | ложный, фальшивый |
royalties | авторские отчисления, гонорар | an advance | аванс |
Who is Mrs Joy?
She is a cookbook author.
She is a well-known publisher.
She is a famous novelist.
Which statement about Mrs Joy’s book is true?
It took her a year to write the first edition.
She tested all the recipes from her book.
She published the book for free.
What happened to Mrs Joy’s husband?
He killed himself.
He was killed.
He died in an accident.
Which statement about Mrs Joy is false?
Her book failed.
She spent some life insurance money on her book.
The second publisher stole her copyright.
What’s wrong with the new edition of Mrs Joy’s book?
The index is confusing.
They added some new recipes.
There’s no recipe for City Chicken.
What does Julia say to her husband?
It’s not easy to get published.
She knows that publishers will cheat her out of thousands of dollars.
She doesn’t need a publisher.
What does Julia learn from the letter she got?
Her friend showed Julia’s book to an editor.
Her friend doesn’t like the chapter about sauces.
Her friend found a publisher in London.
How much does the publisher want to pay as an advance?
$250
$2500
$215
How much money will Julia get in total?
$750
$500
$250
How does Julia’s husband feel about the situation?
He is proud of his wife.
He is not happy with the sum of money they’re offered.
He is worried about his wife.
Если хотите повторить основные темы и убедиться, что вы не делаете типичные ошибки, рекомендуем наши статьи «
16 частых ошибок студентов с уровнем Pre-Intermediate» и «
Чек-лист: какие темы грамматики нужно знать на уровне Pre-Intermediate».
© 2024 englex.ru, копирование материалов возможно только при указании прямой активной ссылки на первоисточник.